Massa bra nyheter

idag var som sagt vår equiterapeft och sadelutprovare ute och oss och kollade på Ramona. Hon kände igenom henne och tyckte att hon hade musklat på sig väldigt fint sedan sist och hade inte ont i ryggen eller något liknande. Det enda var att hon kände att hon var lite spänd i käken så där ska vi stretcha. Annars kändes hon fin och det var superkul att höra!
Vi fick också konstaterat att både hopp och dressyrsadeln satt bra vilket var en lättnad! Dessutom hade hon också kommenterat att hon tyckte att Ramona såg väldigt fin ut i ridningen när jag red i hoppsadeln! Jätteroligt!
 
Ja, så det var många goda nyheter så nu vet vi det! Men nu den här veckan ska Ramona få en liten vila. Hon skulle fått den längre in mot vintern, men hon har gått ganska hårt nu under hösten så vi känner att det är bra för både kropp och huvud. Men dock så ska vi INTE ställa av henne helt då hon blir helt överpigga då, haha, utan hon ska promeneras för hand eller skrittas uppsuttet minst 30-40 min om dagen. Vi ska då fokusera på att klättra mycket, fast bara i skritt, så hon ändå inte tappar muskler. Vi ska alltså inte ställa några krav på henne under den här veckan utan bara ut och skritta och bygga muskler. Men efter den här veckan sätter vi igång igen så vi kan träna på som vanligt sen på jullovet när jag är ledig! 
 
Resten av dagen kommer nu spenderas åt att städa och mysa till det på mitt rum + kanske julpynta i stallet :D Ska nog ut och promera hade jag tänkt också. Haha även fast jag säger att jag ska ha en lugn dag så går det inte! Jag trivs som bäst med mycket att göra, så länge jag inte blir stressad! 
 
Ha en fortsatt trevlig dag så får vi höras senare!
 
Tror jag vet vad Ramona ska fö i julklapp ;) är helt säker på att hon önskar sig det här tränset :D

Liknande inlägg

Kommentera inlägget här: