Årsresumé

Såg en årsresumé på tyras.se och tänkte att jag också kunde göra densamma! Så här kommer lite frågor om det snart passerade året!
 
Vad är ditt bästa hästminne under 2014?

Det måste nog vara från den 15 januari när min älskade Ramona kom till mig <3 Är så otroligt nöjd med henne och hon gör mig glad varenda dag <3 Och svinninge gårds ridläger!



 
Ditt sämsta hästminne under 2014?

Jag vet inte riktigt, det finns egentligen inget dåligt hästminne från 2014.
 
Har du köpt några hästar?

Japp. Min bästa, finaste, underbaraste ponny Ramona ;)
 
Sålt några hästar?

Nej, och det är jag glad för. Hatar att ta farväl från de fyrbenta djuren..
 
Vem har du tränat för?

Jag har tränat för lite olika, men mest av allt för min stallchef och kompis Mia Belfrage :) Men jag har också tränat några gånger för Annelie Manberger när jag var på ridläger hos Victoria. Men i slutet av sommaren började jag ockås rida för Emelie Änges som jag fortfarande gör :)
 
Hur har du utvecklats som ryttare under 2014?

Jag har utvecklats enormt inom både min ridning men också den mentala biten. Jag har fått mycket mer självförtroende och mod och känner mig mer och mer säker på det jag gör. Men jag har också utvecklats som ryttare med min sits och ridning. Till exempel har jag fått snyggare, stadigare och mjukare händer än förut. Det kan bli myyycket bättre fortfarande, men en bra bit på vägen :) Jag har också fått en stadigare skänkel och ett annat sätt att se på träningen. Jag har lärt mig varför jag tränar som jag gör, hur man ska träna för en hållbar häst, men också mycket mer! Och det mesta tack vare Ramona och grymma tränare!
 
Hur har dina hästar utvecklats?

Nu har jag ju bara en häst, och man kan väl inte säga att hon i sig själv har utvecklats så mycket. Men vi har utvecklats tillsammans som ekipage. Hittat varandra och lärt känna varandra. Vi har gått från Lc till La och har blvit enligt mig ett grymt team :)
 
Vilken häst har varit bäst under året?

Ramona såklart. Har ju ridit lite olika hästar som inte är mina, men såklart är Ramona svaret på den frågan :)
 
Vilken häst har du stått närmast?

Som sagt frågorna är inte så anpassade för just mig då jag bara har en häst, men jag och Ramona har kommit väldigt nära varandra enligt mig iaf :)
 
Har du träffat folk som har haft fördomar om dig under året?

Såklart finns det alltid folk som inte tycker om något som någon annan gör, tyvärr. Men jag har dock inte träffat någon som direkt sagt något till mig vad jag minns.



 
Har någon häst varit sjuk eller skadad under 2014?

Ja, flatast så fick Ramona mugg och rasp precis efter att hon hade kommit. Men det beror nog på andra bakterier och Nytt ställe osv. Hon hade också en liten förstoppning innan sommaren också. Inget direkt allvarligt, utan hon blev bättre under samma kväll.
 
Har du träffat några kända ryttare?

Ja, eller träffat och träffat. Men jag har "träffat" Patrik kittel, tagit bild med Nellie och smilla Berntsson, typ det.
 
Har du stött på några problem under 2014?

Inte direkt. Man har ju alltid både motgångar och framgångaf men utöver det har jag inte stött på några större problem.
 
Vilken tävling har varit den bästa?

Det måste nog ha varIT när jag var på Täby och red en Lb:1 och en La:1 debut. Riktigt fin anläggning!
 
Har du förändrat något under 2014 i ditt träningsupplägg?

Ja till viss del, jag sätter upp fler mål, vet oftast vad jag vill träna under ett pass vad det gäller både uteritter eller pass på banan. allt från klätätting för att stärka ryggen, bommar likaså, mjukgörande övningar osvosv.
 
Vilka tre saker är de bästa du lärt dig under året i träningssammanhang?

1. Att det blir så mycket lättare och att det är så viktigt med en lyhörd och framåtbjudande häst. 2. Att man kan göra det mesta om man har grunderna. Vilket är typ gas, broms, flytta i sidorna. Då kommer även en naturlig form och man klarar många rörelser och med kvalité. 3. Det är inte mycket som egentligen är fel på hästen, utan det handlar oftast om ryttaren.. Tänkt över vad man själv kan ha gjort fel innan man tänker på vad hästen gjort fel. 
 
Vilken placering är du mest stolt över?

Jag tror att det är när mitt ponnyallsvenskanlag blev andraplacerade. Grymma ritter av alla, inklusive en ganska bra ritt från mig och Ramona :)
 
Vad var ditt dyraste inköp?

Förutom Ramona, som egentligen mina föräldrar betalade, är det nog mitt micklemträns. Även fast jag betalade en del i Ramona med egna pengar så kostade micklemtränset ändå 1300kr vilket är rätt dyrt enligt mig. Dock har det inte kommit ön utan det är cirka 2 veckor sent.. Fick ett meddelande från hööks där det stöd att det kommer tidigast den 5:e..

Vad har du köpt mest av, alltså kvantitet?

Haha jag tror nog att glansspray tar hem först priset. Det går åt en del till Ramonas gigantiska svans om mans
ger så.. Det vill säga om man inte vill ha en stor kanonkula i form av hårboll vid henne rumpa :) Annars har jag också köpt x antal schabrak ;)



 
Din tre mest använda produkter?

Det blir nog glansspray där med. Men också Världens bästa mjukaste borste som jag haft hela året, och boots i olika former..
 
Någon ny produkt du börjat använda under 2014?

Ett tredelat med fasta ringar som jag inte använt på någon häst tidigare. Men också grymma stallbandage från back on track.
 
Vad är det högsta du tävlat under 2014?

Jag har tävlat lokal La:1 i dressyr, och en LC i hoppning :)
 
Vad kommer du sakna från året?

Alla härliga träningar och tävlingar, men också ponnyallsvenskan. Vet inte om jag kommer vara med nästa år igen, det får vi se.
 
Vilken är din snyggaste/fulaste tävlingsoutfit 2014?

I dressyren rider jag med samma. Ett vitt schabrak, och min fina tävlingskavaj från CRW exclusive. Men hopptävlingar har jag haft lite olika men min favorit är vår turkosa outfit med schabrak och benskydd. har också haft min röda outfit som inte är riktigt lika snygg;)


 
Årets bästa ryttare?

Helt klart @Jeannahogberg
 
Har du lärt känna nya människor?
 
Ja absolut! Många på tävlingar men också kommit närmare några som redan fanns i min omgivning.
 
Någon tävlingstabbe du minns?
 
Haha ja. En gång på Sollentuna tror jag det var så gick det inte alls bra. Vi hade en jättedålig dag och det slutsade på 53% tror jag i en lb... Hon bara la av och det gick åt skogen.. Haha men efter det kom vi tillbaka igen och set gick mycket bättre :)
 
Vad har du för mål med din häst under 2015?
 
De målen jag har är att starta fler La-klasser och få stadigare resultat på den nivån. Det beror helt på hur det går och jag har egentligen inte bråttom med det men om det går bra i La så kanske vi startar en la:p1 till hösten. Men som sagt, har egentligen inte bråttom. 
 
Vad är ditt mål som ryttare 2015?
 
Att Fortsätta utvecklas, både min sist, min ridning allmänt och som ryttare
 
Hur kommer ditt häst-år se ut 2015?
 
Det kommer blandas med träningar, tävlingar och annat ys med min bästa ponny. Förhoppningsvis ridläger och annat skoj. 
 
Vad kan du lova dig själv inför 2015?
 
Jag ska inte ge upp utan fokusera stenhårt på min egna och min och Ramonas träning. Vi ska utvecklas och bli så bra som det bara går!


Så det var det som det här året hade att bjuda på i hästfronten. Ni får jättegärna göra denna själva och länka inlägget så jag kan läsa era! 

JAG ÄR REDO 2015



Liknande inlägg

Kommentera inlägget här: