frågor och svar - Ramona del 1

Varför valde du just Ramona när du skulle köpa häst, dvs vad var det som gjorde att du fastnade för henne? 

Jag fastnade för Ramona redan när jag såg hennes annons. Jag var ganska säker på att det var en häst som passade mig. Och när jag var och provred henne så kände jag också att det var en Hanna-häst. Hon var lätt i munnen, lätt för skänkeln och en allmän gosseponny och dessutom var hon ett sto som jag för det mesta brukar fastna för eftersom jag tycker de har en så stark personlighet + att de har lite humör, så man vet aldrig hur de kommer vara från dag till dag ;)

Vad har du för planer med henne under våren?

Jag har några tävlingar inplanerade som jag kommer skriva i en annan fråga. Sedan så ska vi väl bara träna på för olika tränare och själva och HA KUL!

Vad är likheterna/skillnaderna mellan Ramona och Amanda? 

Likheterna mellan dem är att båda kan vara lite rädda för vissa saker. Sedan så är båda duktiga på dressyr, även fast Amanda var lite mer utbildad.

Skillnaderna är att Ramona har lite mer framåt, och är lite mer allround. Medan Amanda var lite mittemellan och mest år dressyrhållet.

Dessutom så kan Ramona vara lite busig ibland, vilket inte hände så ofta med Amanda ;)

Vad är det svåraste med Ramona? 

Det svåraste med henne är nog att få henne koncentrerad och avslappnad, om du tänkte på när man rider alltså. Hon vill gärna titta på saker även fast det inte händer så mycket mer än det, men varje pass startar jag med att få henne uppmärksam och koncentrerad.

Vad känner du att ni måste träna mest på?

Som sagt att få henne koncentrerad och avslappnad, och speciellt i högervarvet att hon ska slappna av mer i nacken och halsen. Sedan måste vi även försöka att träna bort det att hon kickar i galoppen, för det är nog inte så kul på en dressyrtävling ;)

 

 

Liknande inlägg

Kommentera inlägget här: